Werk aande Winkel
Wij zijn Werk aan de winkel. Wij werken samen met slagers en eigenaren van speciaalzaken aan een succesvolle zaak. Wij zien dat er vaak verbetering mogelijk is op het gebied van financiën, kwaliteit, logistiek, HR en marketing. Met als gevolg een beter rendement of meer grip op je persoonlijke en zakelijke (financiële) toekomst.
WAT WE NIET DOEN…
We gaan niet op jouw stoel zitten. Jij bent eigenaar en ondernemer, jij maakt de beslissingen. Wij helpen je als jouw management team bij het nemen van deze beslissingen en het doorvoeren van verbeteringen. Je staat er niet alleen voor!
Wat we ook niet doen is dat we uitgebreide rapporten gaan schrijven die vervolgens in de kast belanden. We blijven altijd praktisch, we houden van aanpakken, maar vooral van slim ondernemen. Oplossingen aandragen die in de praktijk wérken.
Wij dagen je uit om niet alleen in je winkel,maar ook aan je winkel te werken.
onzediensten
Samen werken aan jouw winkel, dat is ons motto en ziet er voor iedere speciaalzaak weer anders uit. Onze adviseurs hebben veel kennis van zaken en ontdekken samen met jou waar jouw winkel extra ondersteuning kan gebruiken. Benieuwd waar wij je mee kunnen helpen? Lees dan snel verder.
ADVIES & TRAININGEN
Je kunt ons altijd bereiken voor vragen en persoonlijk advies!
Er is een intensieve samenwerking tussen KIBO Accountants en WinkelManagement waarbij alle benodigde expertises voor jou beschikbaar zijn.
Je wordt 5 keer per jaar bezocht (1x KIBO Accountants, 4x WinkelManagement). De bezoeken worden in een jaarschema gepland, zodat iedereen ruim van tevoren het bezoek optimaal kan voorbereiden en invullen naar behoefte van de ondernemer en actuele onderwerpen. Daarnaast is er (vanuit KIBO Accountants) 5 keer per jaar telefonisch contact met jou om de ontwikkelingen door te nemen en daar eventueel op te anticiperen.
Tijdens ons eerste bezoek wordt een bedrijfskundige analyse gemaakt van de huidige situatie en wordt een plan van aanpak besproken voor het komende jaar inclusief bijbehorende begroting. We kijken hierbij uiteraard naar zaken als omzet, gerealiseerde winstmarges, kosten en liquiditeit, maar ook naar de kansen op het gebied van marketing en communicatie (incl. bijvoorbeeld het gebruik van social media), nieuwe activiteiten, kansen (omzet) en personeelsbeleid.
Er wordt een check uitgevoerd op de inkoop- en verkoopprijzen. Wij vergelijken deze met de bij ons bekende index-gegevens van branchegenoten. Deze check wordt jaarlijks opnieuw uitgevoerd. Op grond van deze check adviseren wij jou, de ondernemer, over mogelijk nodige vervolgacties.
Door periodiek met jouw cijfers bezig te zijn kijken we of jij gebruik maakt van alle fiscaliteit die er zijn en geven advies. En als er ergens een besparing valt te realiseren? Zorgen wij dat we dit melden bij jou. Uiteraard staan wij ook klaar voor de complexere fiscale vraagstukken. We zullen dan apart in kaart brengen wat de kosten voor dit vraagstuk zijn en jou daarna voorzien van een passend advies.
Een compleet verzorgde trainingssessie van 3 uur waarin jij en je team alle aandacht nemen om het verkoopproces binnen het bedrijf onder de loep te nemen. Vervolgens kunnen technieken, tips en tricks het team verrijken en het verkopen van producten weer optimaliseren.
FINANCIËLE ONDERSTEUNING
Geef alle financiële zaken met een gerust hart uit handen.
Indien een jaarrekening vereist is stellen we die op, inclusief een uiteenzetting van de balansposten en winst- en verliesposten. Deze jaarrekening is de afsluiting van de maandelijkse cijfers die jij, via je eigen dashboard, van ons krijgt. Maandelijks inzicht en sturen op cijfers om jou en je bedrijf verder te helpen.
Alles compleet in overzicht inclusief personeelsapp waar loonstroken, ziekte verzuim en vakantiedagen in geregistreerd worden. Op basis van de omvang van het personeelsbestand zal dit pakket separaat ingevuld worden op het standaardpakket.
Wij zorgen ervoor dat jouw boekhouding volledig digitaal wordt verwerkt. Hoe? Door een uniek e-mail adres aan te maken waar jouw inkoopfacturen naar toegestuurd worden en automatisch in ons systeem terechtkomen. Door je bank te koppelen aan ons systeem. En te kijken naar een oplossing om de kassa te koppelen of de kasmutaties door te geven. Uiteraard helpen wij je hierbij en gaan we kijken en zorgen dat jij zoveel mogelijk ontzorgd wordt op boekhoudkundig gebied.
De begroting wordt direct ingevoerd in het dashboard. Dit geeft je de mogelijkheid om op maand/weekbasis jouw belangrijkste gegevens (onder meer inkoop, omzet aantal klanten etc.) in te voeren en vervolgens te monitoren.
Wij verzorgen voor jou per kwartaal of maand de aangifte omzetbelasting/BTW en wij zorgen voor jouw aangifte inkomstenbelasting en/of vennootschapsbelasting. Daarbij bewaken we de deadline van de cijfers en zorgen we ervoor dat alles tijdig ingediend wordt.
TOOLS
Maak gebruik van verschillende tools om jouw onderneming naar een hoger niveau te tillen.
De data uit je bestaande systemen, zoals een kassasysteem, voorraadadministratie of CRM, maken we inzichtelijk in dashboards. Deze maken we voor je op maat. Voor een rijschoolhouder of zakelijk dienstverlener zijn immers andere inzichten relevant dan voor een slager of horeca-eigenaar.
Het correct calculeren van producten is essentieel in een optimale bedrijfsvoering. We helpen je bij het juist calculeren en faciliteren de juiste tools zodat je goed aan de slag kan om je verdienmodel te optimaliseren.
Dit pakket bestaat uit de volgende onderdelen
• Formulier sollicitatiegesprek
• POP en ontwikkelmeter
• Formulier voortgangsgesprek
• Personeelshandboek (blanco)
• Begeleiding op het gebied van ORBA (jaarlijkse toetsing)
• 1 begeleidingsgesprek (met ondernemer)
• 1 Teambuildingssessie (gehele personeelsbestand)
• Opstart programma nieuwe medewerkers verzorging van:
o Welkomstmail format
o Kaartje paar dagen voor aanvang van eerste werkdag
Wij zijn op ons best als jij:
- Meer rendement wilt behalen
- Zo weinig mogelijk tijd kwijt wilt zijn aan het voeren van je administratie
- Altijd een actueel inzicht wilt hebben in de financiële stand van zaken
- Je persoonlijke financiële situatie in de toekomst goed geregeld wilt hebben
- Op zoek bent naar financieringsmogelijkheden, bijvoorbeeld om je zaak uit te breiden
- Op zoek bent naar een opvolger die je zaak over kan nemen
- Minder gedoe met personeel wilt en een team dat goed functioneert
- Een haalbare strategie voor de toekomst wilt uitzetten
Inzicht gewoon op je telefoon.
Goede keuzes beginnen met inzicht. Als je weet hoe de zaken ervoor staan kun je goede beslissingen nemen. Door middel van ons dashboard geven wij inzicht in je financiële situatie en operationele situatie. Financiële cijfers zoals omzet, marge, kosten, winst, vergelijking met andere periodes, prognoses etc. Maar je krijgt ook inzicht in operationele cijfers, zoals personeelsbezetting, opbrengst op dagniveau, opbrengst per gewerkt uur, aantal klanten per dag/week en cijfers ten opzichte van andere partijen in de branche. Je vindt de actuele cijfers niet alleen op desktop, het dashboard is ook beschikbaar op tablet en smartphone.